REGULAMENT
de organizare și funcționare al unității de învățământ
Descarcă fișierul în format PDF sau citește mai departe
Şcoala gimnazială de arte ,,IOSIF SAVA,,
Sector 1, Bucureşti
Nr.2108/4.09.2017
Avizat,
Inspector Şcolar pentru implementarea descentralizării instituţionale, sector 1
profesor TANIA ANDREI
REGULAMENT de organizare și funcționare al unității de învățământ
an şcolar 2017-2018
avizat în Şedinţa consiliului profesoral din data de 04.09.2017
aprobat în şedinţa consiliului de administraţie din data de 04.09.2017
Regulamentul intern
Şcoala Gimnazială de Arte ,,Iosif Sava,,
Art. 1 Prezentul regulament conţine prevederi specifice condiţiilor concrete de desfăşurare a activităţii în cadrul Şcolii Gimnaziale de Arte ,,Iosif Sava,,
Art. 2 Respectarea regulamentului este obligatorie pentru personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic al unităţii de învăţământ, pentru elevii şi părinţii care vin în contact cu unitatea de învăţământ. Anual, Consiliul Profesoral propunr şi va dezbate actualizarea Regulamentului Intern, iar Consiliul de administraţie va aproba modificările şi actualizările.
Art. 3 În unitatea noastră de învăţământ, activitatea de instruire şi educaţie se realizează prin respectarea principiilor prevăzute în Constituţia României, în Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi în Convenţia cu privire la Drepturile Copilului.
Art. 4 În unitatea noastră de învăţământ se asigură dezvoltarea armonioasă a elevilor, potrivit aptitudinilor acestora, în concordanţă cu prevederile programei şcolare.
Art. 5 În incinta unităţii de învăţământ sunt interzise crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice, desfăşurarea activităţilor de organizare şi propagandă politică sau a celor de prozelitism religios, orice formă de activitate care încalcă normele generale de moralitate, primejduind sănătatea fizică sau psihică a elevilor personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic.
Art. 6 Structura anului şcolar este cea prevăzută în Ordinul MEN Nr. 3382/ 24.02.2017.
Art.7 Şcoala Gimnazială de Arte ,,Iosif Sava,,este o unitate de învăţământ cu personalitate juridică, având cod fiscal, buget propriu, conturi în Trezorerie, întocmeşte situaţii financiare şi deţine denumire, ştampilă, sigiliu şi alte însemne proprii.
Art. 8 Învăţământul suplimentar de artă se organizează individual şi în grupe de studiu, conform cu OMECTS nr.5570/07.10.2011
Art. 9 Grupele de instrument se constituie în funcţie de opţiunile exprimate faţă de oferta educaţională a şcolii, de instrumente muzicale aflate deja în studiu şi de alte criterii proprii şcolii.
Art. 10 (1) Programul şcolii se desfăşoară în două schimburi, cu aprobarea Inspectoratului Şcolar General, după orarul pe care elevii îl au în şcoala de cultură generală. În acord cu acest orar, dimineaţa orele de curs în şcoala noastră au o durată de 50 de minute, cu 5 minute de pauză, iar după amiaza au 50 de minute, cu 10 minute de pauză.
(2) În învăţământul primar ora de curs este de 45 de minute, cu o pauză de 15 minute. La clasa I, activităţile de predare- învăţare- evaluare acoperă 30-35 de minute, restul de timp fiind destinat activităţilor liber alese, recreative.
(3) Formaţiunile de studiu se constituie conform prevederilor legale, după cum urmează:
Muzică – Instrument principal – individual; Instrument complementar – individual; Teorie-solfegii – grupe 8-12 elevi; Ansamblu coral – clase; Ansamblu instrumental – grupe.
Arte plastice – grupe.
Managementul unităţii de învăţământ
Art. 11 (1) Unitatea de învăţământ este condusă de Consiliul de Administraţie şi de Director.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, conducerea unităţii de învăţământ se consultă, după caz cu toate organismele interesate, organizaţia sindicală, asociaţia părinţilor, autorităţile administraţiei locale.
Consiliul de Administraţie
Art. 12 (1) Consiliul de Administraţie este organ de conducere al unităţii de învăţământ
(2) Consiliul de Administraţie al şcolii este alcătuit din 9 membri: 4 cadre didactice, 2 reprezentanţi al Consiliului Local sector 1, 1 reprezentant al Primarului sectorului 1, 2 reprezentanti ai asociaţiei de părinţi. Atribuţiile acestora sunt precizate în cadrul deciziei de numire. Activitatea consiliului de administraţie se desfăşoară conform graficului emis de directorul şcolii şi avizat de Inspectorul responsabil cu managementul şi descentralizarea pentru sectorul 1, precum şi la orice solicitare urgent formulată de către directorul şcolii.
(3) Directorul unităţii de învăţământ este preşedintele Consiliului de Administraţie
(4) La şedinţele Consiliului de Administraţie participă de drept reprezentantul organizaţiei sindicale din unitatea de învăţământ, cu statut de observator.
(5) Preşedintele Consiliului de Administraţie are obligaţia de a convoca reprezentantul organizaţiei sindicale la toate şedinţele Consiliului de Administraţie. Membrii Consiliului de Administraţie, observatorii şi invitaţii sunt convocaţi cu cel puţin 72 ore înaintea începerii şedinţei ordinare, comunicându-se ordinea de zi şi documentele ce urmează a fi discutate. Procedura de convocare se consideră îndeplinită dacă s-a realizat prin următoarele mijloace: poştă, fax, e-mail sau sub semnătură.
Directorul
Art. 13 (1) Directorul exercită funcţia de conducere executivă, funcţia de ordonator de credite, funcţia de angajator în cadrul unităţii de învăţământ.
(2) Pe perioada mandatului, directorul nu poate deţine, conform legii, funcţia de preşedinte sau vicepreşedinte în cadrul unui partid politic, la nivel local, judeţean sau naţional.
(3) Directorul este preşedintele Consiliului Profesoral şi prezidează şedinţele acestuia.
(4) Directorul are atribuţiile prevăzute în ROFUIP, art. 20-23.
Personalul unităţii de învăţământ
Art. 14 (1) În unitatea de învăţământ personalul este format din:
Personal didactic – de conducere
– de predare
– didactic auxiliar
Personal nedidactic
(2) Atribuţiile generale ale personalului unităţii de învăţământ sunt prevăzute în ROFUIP, art. 39-51.
(3) Atribuţiile personalului didactic sunt prevăzute în ROFUIP, art. 46-50.
(4) Personalul nedidactic îşi desfăşoară activitatea în baza prevederilor Legii nr.53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale contractelor colective de muncă aplicabile.
(5) Angajarea, activitatea şi programul personalului nedidactic sunt prevăzute în ROFUIP, art. 51-52.
Evaluarea personalului din unitatea de învăţământ
Art. 15 (1) Evaluarea personalului didactic se face conform legislaţiei în vigoare, în baza metodologiilor specifice și sunt prevăzute în ROFUIP, art. 53 – 54.
(2) Evaluarea personalului nedidactic se face la sfârşitul anului calendaristic conform prevederilor legale şi a regulamentului intern, în baza fişei postului.
Răspunderea disciplinară a personalului din unitatea de învăţământ
Art. 16 (1) Personalul didactic răspunde disciplinar conform Legii educaţiei naţionale nr.1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Personalul nedidactic răspunde disciplinar în conformitate cu prevederile Legii nr.53/2003 – Codul Muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare și sunt prevăyute în ROFUIP la art. 55-56.
Organisme funcţionale la nivelul unităţii de învăţământ
Consiliul Profesoral
Art. 17 (1) Totalitatea cadrelor didactice din unitatea de învăţământ constituie Consiliul profesoral. Preşedintele Consiliului profesoral este directorul.
(2) Consiliul Profesoral se întruneşte lunar sau de câte ori este nevoie, la propunerea directorului sau la solicitarea a minim 1/3 din cadrele didactice.
(3) Consiliul Profesoral se întruneşte legal în prezenţa a 2/3 din numărul total al membrilor
(4) Hotărârile se adoptă prin vot deschis sau secret, cu cel puţin jumătate plus unu din numărul total al membrilor consiliului profesoral. Modalitatea de vot se stabileşte la începutul şedinţei.
(5) Directorul numeşte, prin decizie, secretarul consiliului profesoral, în baza votului cadrelor didactice. Secretarul are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil procesele-verbale ale şedinţelor consiliului profesoral.
(6) La sfârşitul fiecărei şedinţe a Consiliului profesoral, toţi membrii au obligaţia să semneze procesul-verbal de şedinţă, care se scrie în registrul de procese-verbale. Acesta este document oficial, căruia i se alocă nr. de înregistrare şi i se numerotează paginile. Pe ultima pagină, directorul semnează pentru certificarea numărului paginilor şi aplică ştampila.
(7) Registrul de procese-verbale al Consiliului Profesoral este însoţit în mod obligatoriu, de un dosar care conţine anexele proceselor-verbale, numerotate şi îndosariate pentru fiecare şedinţă.
(8) Atribuţiile Consiliului Profesoral sunt prevăzute în ROFUIP, art..57-59.
Catedrele/Comisiile metodice
Art. 18 (1) Catedrele se constituie din minimum 3 membri pe instrumente sau grupe de instrumente înrudite şi teorie şi solfegii, la secţia muzică şi o catedră care reuneşte toate specialităţile la secţia arte plastice.
(2) Catedrele sunt îndrumate de un şef de catedra ales prin vot secret de către profesorii membri ai catedrei.
(3) Şeful de catedra alcătuieşte semestrial un proiect de acţiuni metodice, de lecţii demonstrative, interasistenţe si asistente la clasa, programări de audiţii, expoziţii organizate in şcoala sau in afara şcolii.
(4) Şeful de catedra prezintă semestrial informări către directorul scolii privind activitatea din catedra, privind rezultatele obţinute de elevi in concursurile de specialitate, participarea elevilor scolii in festivaluri si expoziţii.
(5) Şedinţele de catedra se ţin lunar sau de câte ori directorul sau membri catedrei consideră că este necesar, conform tematicii elaborate la nivelul catedrei şi aprobate de directorul scolii, iar desfăşurarea lor este consemnata intr-un proces –verbal, înscris in caietul de activitate al sefului de catedra.
(6) Atribuţiile catedrelor/comisiilor metodice sunt prevăzute în ROFUIP, art. 65-67.
Responsabilităţi ale personalului didactic în unitatea de învăţământ
Coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare
Art. 19 (1) Coordonatorul pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare este, de regulă, un cadru didactic titular, ales de consiliul profesoral şi aprobat de Consiliul de Administraţie.
(2) Atribuţiile Coordonatorului pentru proiecte şi programe educative şcolare şi extraşcolare sunt prevăzute în ROFUIP, art. 68-71.
Profesorul
Art. 20 (1) Profesorul are prioritar obiectivul didactic, dar si armonizarea cerinţelor educative cu particularităţile si solicitările elevilor si părinţilor.
(2) Colaborarea cu părinţii de la clasa sa este permanentă. Aceştia vor fi informaţi în legătură cu frecvenţa şi cu nivelul de pregătire al copilului lor.
(3) Profesorul care predă disciplina principală are obligaţia
a). să monitorizeze situaţia la învăţătură a elevilor la toate disciplinele studiate, frecvenţa la ore, participarea şi rezultatele elevilor la concursurile şi competiţiile şcolare, comportamentul elevilor în timpul activităţilor şcolare şi extraşcolare.
b). să colaboreze:
– cu profesorii clasei şi cu coordonatorul pentru proiecte şi programe pentru toate aspectele care vizează procesul instructiv-educativ
– conducerea şcolii pentru organizarea de activităţi, pentru iniţierea unor proiecte educaţionale cu elevii, pentru rezolvarea unor probleme administrative referitoare la întreţinerea şi dotarea sălii de clasă, inclusiv în scopul păstrării bazei materiale, pentru soluţionarea unor probleme sau situaţii deosebite, apărute în legătură cu colectivul de elevi.
– cu părinţii pentru toate aspectele care vizează activitatea elevilor şi evenimentele importante la care aceştia participă.
– cu compartimentul secretariat pentru întocmirea documentelor şcolare şi a actelor de studii ale elevilor.
c). să informeze:
– elevii şi părinţii despre prevederile Regulamentului intern
– elevii şi părinţii cu privire la reglementările referitoare la verificările semestriale şi examenele anuale şi cu privire la alte documente care reglementează activitatea şi parcursul şcolar al elevilor.
– părinţii despre comportamentul elevilor, despre frecvenţa acestora la ore
– părinţii în scris în legătură cu situaţia de necorespunzător, sancţionări disciplinare, neîncheierea situaţiei şcolare.
(4) Alte atribuţii ale profesorului:
– Răspunde de păstrarea bunurilor cu care este dotată sala de clasă, alături de elevi şi părinţi
– Răspunde de returnarea în stare iniţială a instrumentelor muzicale şi partiturilor împrumutate de elevi de la biblioteca şcolii
– Pune la dispoziţie în timp util datele necesare pentru completarea filei de catalog
– Încheie situaţia şcolară a fiecărui elev la sfârşit de semestru şi de an şcolar şi o consemnează în catalog.
– Completează documentele specifice colectivului de elevi pe care îl coordonează, respectiv catalogul şi fişa psihopedagogică.
– Monitorizează completarea portofoliului educaţional al elevilor
– Întocmeşte calendarul activităţilor educative extraşcolare ale elevilor
– Elaborează portofoliul personal
Accesul în şcoală
Art. 21 (1) Şcoala permite accesul numai personalului şi elevilor şcolii.
(2) Accesul cadrelor didactice şi a personalului tehnic-administrativ se face pe baza de legitimatie prin intrarea principala iar accesul invitaţilor şi vizitatorilor se face prin intrarea principală numai cu cartea de identitate.
(3) Este permis doar accesul autovehicolelor care aparţin unităţii de învăţământ, salvării, pompierilor, poliţiei, jandarmeriei, salubrizării precum şi celor care asigură intervenţia operativă pentru remedierea unor defecţiuni ale reţelelor interioare sau a celor care aprovizionează şcoala.
(4) Accesul elevilor în incinta şcolii se face după cum urmează:
– pentru toți elevii și personalul școlii – prin intrarea din faţă centru.
(5) Toate persoanele care nu sunt înregistrate ca aparţinând de şcoală, trebuie să se anunţe la poarta.
(6) Pentru părinţii elevilor şcolii este, de asemenea, valabila cerinţa de a se anunţa la poartă (intrare) în momentul pătrunderii în şcoală.
(7) Conducerea şcolii poate interzice accesul în şcoală celor care nu si-au anunţat prezenta.
(8) Dacă siguranţa şcolii este periclitată, atunci conducerea şcolii poate interzice accesul în interiorul şcolii pentru persoanele respective.
(9) Pentru persoanele ce reprezintă instituții media, televiziuni, radio –uri, ONG – uri accesul în școală se face doar cu aprobarea conducerii școlii.
(10) Este interzis accesul în școală a persoanelor care comercializează bunuri de orice fel.
Comisiile din unitatea de învăţământ
Comisia pentru prevenirea şi eliminarea violenţei, a faptelor de corupție și discriminării în mediul şcolar și promovarea culturalității
Art. 22 (1) La nivelul unităţii de învăţământ funcţionează comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar, conform strategiei cu privire la reducerea fenomenului de violenţă în unităţile de învăţământ.
(2) Componenţa şi atribuţiile comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar respectă reglementările naţionale în vigoare, se regăsesc în ROFUIP, art. 79-80.
Comisia pentru control managerial intern
Art. 23 (1) La nivelul unităţii de învăţământ se constituie, prin decizia directorului, dată în baza hotărârii Consiliului de Administraţie, Comisia de control managerial intern, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finanţelor publice nr.946/2005.
(2) Componenţa şi atribuţiile comisiei de control managerial intern sunt prevăzute în ROFUIP, art.79.
Alte comisii din unitatea de învăţământ
Art. 24 (1) La nivelul unităţii de învăţământ se constituie şi funcţionează comisii cu caracter permanent, cu caracter temporar și cu caracter ocazional altele faţă de cele specificate anterior, prin decizia directorului, în baza hotărârii Consiliului de Administraţie.
Comisiile cu caracter permanent
(2) La nivelul unităţii de învăţământ se constituie şi funcţionează comisii cu caracter ocazional, prin decizia directorului, în baza hotărârii Consiliului de Administraţie.
– Comisia artistică
– Comisia pentru achiziții publice
– Comisia de mobilitate a personalului didactic
– Comisia de inventariere casare, de clasare şi valorificare a materialelor rezultate
– Comisiile pentru organizarea examenelor,verificărilor semestriale, testelor de aptitudini.
– Comisia pentru verificarea documentelor şcolare şi actelor de studii
– Comisia de cercetare disciplinară
Structura, organizarea şi responsabilităţile personalului didactic auxiliar şi nedidactic
Compartimentul secretariat
Art. 25 (1) Compartimentul secretariat cuprinde postul de secretar
(2) Compartimentul secretariat este subordonat directorului şi îndeplineşte sarcinile stabilite de reglementările legale şi atribuite prin fişa postului.
(3) Responsabilităţile compartimentului secretariat sunt cuprinse în ROFUIP, art.81-83.
(4) Secretariatul funcţionează în program de lucru cu elevii, părinţii, tutorii sau susţinătorii legali sau alte persoane interesate din afara unităţii, potrivit unui program de lucru aprobat de director, în baza hotărârii Consiliului de administraţie.
Art. 26. – Compartimentul secretariat are următoarele responsabilităţi:
Art. 27 (1) Secretarul unităţii de învăţământ pune la dispoziţia cadrelor didactice condica de prezenţă, fiind responsabil cu siguranţa acesteia.
(2) Secretarul răspunde de integritatea şi securitatea cataloagelor. La sfârşitul orelor de curs secretarul verifică, împreună cu profesorul de serviciu, consemnând într-un proces-verbal, existenţa tuturor cataloagelor.
(3) În perioada vacanţelor şcolare, cataloagele se păstrează la secretariat.
(4) În situatii speciale, atributiile prevazute la alin. (1) si (2) pot fi îndeplinite, prin delegare de sarcini, si de catre cadre didactice sau personal didactic auxiliar, din cadrul unitatii de învatamânt, cu acordul prealabil al personalului solicitat.
(5) Se interzice condiţionarea eliberării adeverinţelor, foilor matricole, caracterizărilor şi a oricăror acte de studii sau documente şcolare, de obţinerea de beneficii materiale.
Compartimentul administrativ
Art. 28 (1) Compartimentul administrativ este coordonat de funcționarul administrativ și cuprinde personalul nedidactic al unității de învățământ.
(2)Compartimentul administrativ este subordonat directorului unității de învățământ.
Art. 29 Compartimentul administrativ are următoarele atribuții:
Compartimentul financiar
Art. 30 (1) Compartimentul financiar reprezintă structura organizatorică din cadrul unităţii noastre de învăţământ în care sunt realizate: fundamentarea şi execuţia bugetului, ţinerea evidenţei contabile, întocmirea/transmiterea situaţiilor financiare asupra fondurilor şi patrimoniului unităţii, precum şi celelalte activităţi prevăzute în legislaţia în vigoare cu privire la finanţarea şi contabilitatea instituţiei precum și responsabilitățile din ROFUIP Art. 84-88.
(2) Din compartimentul financiar face parte administratorul financiar
(3) Compartimentul financiar este subordonat directorului
Art. 31. – Compartimentul financiar are următoarele atribuţii şi responsabilităţi principale:
Art. 32. – (1) Întreaga activitate financiară a unităţilor de învăţământ se organizează şi se desfăşoară cu respectarea legislaţiei în vigoare
(2) Activitatea financiară a unităţilor de învăţământ se desfăşoară pe baza bugetelor proprii care cuprind, la partea de venituri, fondurile provenite din cele trei forme de finanţare – de bază, complementară şi suplimentară, din venituri proprii sau din alte surse, iar la partea de cheltuieli, sumele alocate pentru fiecare capitol şi subcapitol al clasificaţiei bugetare.
Art. 33. – Pe baza bugetelor aprobate de către autorităţile competente, directorii şi consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ actualizează şi definitivează programele anuale de achiziţii publice, stabilind şi celelalte măsuri ce se impun pentru asigurarea încadrării tuturor categoriilor de cheltuieli în limitele fondurilor alocate.
Art. 34. – Este interzisă angajarea de cheltuieli, dacă nu este asigurată sursa de finanţare
Dreptul la securitate al personalului didactic
Art. 35 (1)Cadrele didactice nu pot fi perturbate în timpul activităţii didactice de nici o autoritate didactică sau publică (excepţie, intervenţia autorităţilor şcolare sau publice în situaţiile în care sănătatea fizică sau psihică a elevilor ori a personalului este pusă în pericol în orice mod, conform constatării personalului de conducere, respectiv în timpul exerciţiilor de alarmare pentru situaţii de urgenţă).
(2)Înregistrarea prin orice procedee a activităţii didactice poate fi făcută numai cu acordul celui care o conduce şi numai cu acordul personalului de conducere.
Răspunderea disciplinară şi patrimonială
Art.36 (1) Angajatorul dispune de prerogativa disciplinară, având dreptul de a aplica, potrivit legii, sancţiuni disciplinare salariaţilor săi, ori de câte ori constată că aceştia au săvârşit o abatere disciplinară.
(2) Personalul didactic, didactic auxiliar şi cel de conducere, de îndrumare şi de control din învăţământul preuniversitar răspund disciplinar pentru încălcarea cu vinovăţie a îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de muncă, precum şi pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează interesului învăţământului şi prestigiului şcolii, conform legii.
(3) sancţiunile disciplinare care se pot aplica personalului prevăzut la alin. (2), în raport cu gravitatea abaterilor, sunt:
Sănătatea şi securitatea în muncă
Art.37 În vederea menţinerii şi îmbunătăţirii condiţiilor de desfăşurare a activităţii la locul de muncă, conducerea unităţii de învăţământ va asigura următoarele standarde minime:
Combaterea corupţiei
Art.39 Înlăturarea/sancţionarea tuturor faptelor care conduc la încălcarea prevederilor legale în vigoare referitoare la acte de corupţie în sistemul educaţional
Art..40 Reducerea vulnerabilităţii specifice secorului educaţional prin implementarea sistematică a măsurilor preventive
Art. 41 Consolidarea integrităţii personalului şcolii
Art. 42 Creşterea gradului de educaţie anticorupţie în formarea profesională
Art. 43 Creşterea transparenţei instituţionale
Dispoziţii finale
Art.44 În cadrul unităţii Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Activitatea personalului didactic de predare cuprinde:
Art. 45 Prevederile prezentului regulament completează prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi celelalte dispoziţii legale în vigoare.
Comisia pentru revizuirea Regulamentului Intern existent:
Preşedinte: Dobre Cristian – Director Membru CA
Membri: Olivia Vieru – Profesor pian principal Membru CA
Angelescu Claudia – Profesor vioară, membru CA
Ani Marie Paladi – Profesor violoncel Membru CA
Rodica Mateescu – reprezentantul FSLI din unitate
Daniel Lixandru – reprezentantul Comitetului de părinți
Prezentul regulament este în vigoare de la data aprobării
Director
Prof. Dobre Cristian |